понеделник, 19 март 2018 г.

Електронният бизнес обхваща и електронния пазар


4.1. Основни понятия
            С развитието на глобалната компютърна мрежа и неизбежната й комерсиализация в ежедневието на хората се появиха множество нови понятия. Термини като електронна търговия (е-commerce), електронен бизнес (е-business), електронна услуга (е-service) и електронно обучение (е-learning) придобиват все по-голяма популярност в съвременното информационно общество. Самата комбинация от думи подсказва основата, която става причина за това бурно развитие и поява на нови направления в икономиката - виртуалната среда на Интернет. Присъствието на частицата "е-" пред всеки от термините подсказва, че става въпрос за процеси, протичащи с електронни средства през електронна мрежа, в случая Интернет.
            Електронният бизнес обхваща и електронния пазар, и електронната търговия, но наред с това покрива и вътрешните процеси, като производство, управление на складови наличности, развитие на продуктите, управление на риска, финанси, управление на познанието и на човешките ресурси. Стратегията за е-бизнес е по-сложна, по-силно фокусирана върху вътрешните процеси и е насочена към подобряването на ефективността, повишаването на производителността и намаляването на разходите. Тук може да се поясни и понятието е-услуга. Както подсказва името, е-услуга е най-разширеното понятие, което включва е-търговията, е-пазара и е-бизнеса. Спокойно може да се каже, че е-услуга е всяка услуга, която може да бъде предоставена по електронен път.
            Бързото напредване на Интернет базираните технологии и последващото изобилие на икономическа активност в Интернет ускориха обособяването и развитието на отделна Интернет Икономика. Тя може да се опише като множество от TSP/IP-базирани мрежи, софтуерни приложения и човешки капитал, който кара мрежите и приложенията да работят заедно за он-лайн бизнеса и агентите (корпорации и индивиди), които са ангажирани в купуването и продаването на стоки и услуги по директен и индиректен начин.


https://fisn.uni-plovdiv.bg/sandalski/Biznes_s_Internet/Tema4.doc

Няма коментари:

Публикуване на коментар